Diskusní fórum

Date: 2011-02-11

By: MK

Subject: Re: Smysl

To "kolem" máte na mysli opravené nádraží v : Turnově, Mnichově Hradišti, Doksech, České Lípě, Děčíně (Východ i hl.n.), Liberci, Ústí nad Labem (Střekov i hl.n.), Litoměřicích dolní.n., Mělníku, Všetatech, Neratovicích, Praze-Čakovicích ??? Odpovím si sám - má to smysl !
Můžete mi prosím říct, kde v ČR se naposledy bourala nádražní budova a proč ? To si vážně myslíte, že odbavovací hala ála "Skleník" projektovaný na nějaké regionální letiště a teď pasírovaný do Čejetiček s naprosto jiným architektonickým rázem je to nejvhodnější řešení ?
Ovšem 100x bych musel říci ANO, kdyby se před lety rozhodlo, že tato budova bude stát jako náhrada za nádraží Mladá Boleslav město + "Kameňák" !!!
Naši předci již po staletí dokázali s primitivními prostředky stavět nadčasově kvalitně a smyslplně, tato generace "stavitelů-stvořitelů" jen finačně prospěšně pro teď a bezohledně k budoucím generacím-už našich dětí a vnoučat . tečka

Date: 2011-02-15

By: Honza

Subject: Re: Smysl

Ještě jsem neviděl že by moderní budova byla pěkná a co je na téhle tak ošklivého? Že je zanedbaná? Když se o tu novou moderní skleněnou škatuli nebude nikdo starat, taky bude hnusná.

Date: 2011-02-09

By: Hafan

Subject: Zbourat

Srovnat se zemí, je to ostuda města!!

Date: 2011-02-10

By: Tell

Subject: Re: Zbourat

Zalez do boudy !!!

Date: 2011-02-05

By: Pepíno

Subject: Bourat-nebourat?

Který blbec kalkuloval stavbu?Budovu velmi dobře znám.Jen zbourání,odvoz sutě na skládku spolkne cca 8 mil.Za zbývajících 62mil.postavíte sotva polovinu projektované budovy.Nemluvím už o obrovských nákladech na údržbu skleněných ploch,vytápění,klimatisaci atd.Též odhad cestujících je velmi nadhodnocený.Z nádraží čast jezdím a většinou je na peronu cca 10 cestujícícch.Pamatuji doby kdy obě čekárny,restaurace i peron byli plné cestujících.
Navrhuji budovu rekonstruovat pro potřeby cestujících(dnes je spousta místností nevyužívaných,včetně zavřené restaurace) a pro provoz využít budovu tzv.kasárena býv.traťovku.
Všechny přístavby zbourat.
Závěrem chci říci,že p.Povšík pokračuje ve volební kampani na další komunální volby,když letošní prohrál.Všude ve světě se historická nádraží rekonstruhují,pouze v MB se bude bourat i
když nádraží stojí 150 let.Co také zbourat hrad v MB a vystavět tam skleněnou nestvůru.

Date: 2011-02-06

By: fanda

Subject: Re: Bourat-nebourat?

no vidíte,vždyť jsem tohle psal už před několika týdny!!přesně tak!dnes tu cestující už nejsou jako dřív!no budova tzv.kasáren na druhé straně už přes 20 let taky pěkně straší!taková to byla budova,byty,kanceláře,dílny...nedávno sám od sebe spadl lomín,pak je musely všechny radši odbourat...ale to jsme už někde jinde...

Date: 2011-02-08

By: Honza

Subject: Re: Bourat-nebourat?

Plně souhlasím! Honza

Date: 2011-02-08

By: Honza

Subject: Re: Bourat-nebourat?

Ještě bych rád dodal, že budova je sice prostá, ale to vůbec neznamená, že je bezcenná. To je zásadní omyl! Třeba klasicistní domy a zámky také mají jednoduchou fasádu a chráníme je!

Date: 2011-02-04

By: Ososba1

Subject: NOVÁ STAVBA

Tato stará stavba je ostudou Mladé Boleslavi a jak jistě víte, tak přestavba je mnohem dražší než demolice a novostavba. Plně s tím souhlasím a pana Povšíka podporuji.

Date: 2011-02-05

By: MK

Subject: Re: NOVÁ STAVBA

Co chcete přestavovat ? Netřeba přestavovat, postačí středně velká rekonstrukce a modernizace. Myslím, že když někoho slušně požádáte, tak budete mít možnost , prohlédnout si během 10min. alespoň větší část interiéru a pak možná změníte názor.

Date: 2011-02-04

By: made1

Subject: Nostalgie vs. Akvárko

Neznám nic hezčího, než když jedu vlakem a kochám se výhledem na starobylé zkenkonstruované budovy nádraží. Chápu, že když patří budova ČD, mají právo s ní naložit dle svého, ale kolik nacpali architektům, aby vymysleli takovou skleněnou krychli, to už se neví. Kdyby ty peníze dali na rekonstrukci, udělali by líp.

Date: 2011-01-31

By: petrfoxliska

Subject: CHYBÍ FINANČNÍ SROVNÁNÍ + zachovat KOLEJIŠTĚ BEZ PODCHODŮ

Chybí finanční srovnání variant: přestavět staré - zbourat a nová budova.
Chybí návrh využití horních pater současné budovy...zachovat či odstranit nevzhledné nástavby na horním patře směrem k centru města ?!

Mělo by být též provedeno ODBORNÉ porovnání varianty osobního nádraží v současné poloze versus osobní hlavní nádraží v poloze bývalé zastávky, kde by stavěly i vlaky trati 064 z druhé strany budovy. Lze tam zajistit návaznou městskou bus dopravu !?

Současné kolejiště by zůstalo pro nákladní vlaky, odstavení a údržbu osobních souprav, opravy atd.
--------------------------------------------------------------------------
Na současném nádraží MB hl.n. se mně líbí, že při přestupu nikdo nemusí do podchodů.
Mám velice rád hlášení místní operátorky, která neúnavně hlásí všechny stanice, kam vlak jede a neúnavně hlásá "dejte pozor u...koleje". Je to bezpečné a POHODLNÉ.

Naproti tomu např.Nymburk hl.n.: když přijedu na 3. nástupiště od JC či od MB, tak vlak na Prahu odjíždí ze 2., ale někdy i z 1. nástupiště a je to ÚPRK DLOUHÝM PODCHODEM - a to jsem mladý (jen 54 let) a zdatný. Ale co invalidé a matky s kočárky...
Pokud přijedu od JC či MB na 2. nástupiště, tak vlak na Prahu jede ze 3. nástupiště...zcela nepravidelně, ale vždy do podchodu...

ZACHOVEJME KOLEJIŠTĚ BEZ PODCHODŮ S ÚROVŇOVÝM PŘÍSTUPEM DO VŠECH VLAKŮ....pro cestující je to rychlejší a pohodlnější, než blbé podchody.

Petr Fox Liška

Date: 2011-02-01

By: MK

Subject: Re: CHYBÍ FINANČNÍ SROVNÁNÍ + zachovat KOLEJIŠTĚ BEZ PODCHODŮ

V Turnově úrovňové nástupiště vymysleli super !!! + oprava staré budovy.
Zastávka u Česany: Myslím si, že podle obsazenosti škodováckých parkovacích ploch, by zastávka byla za velké peníze velmi málo využívána. Autobusy z hlavního nádraží na Staré město a opačně jezdily a domnívám se že v blízké i vzdálenější budoucnosti jezdit budou minimálně v 15min.intervalech jako dosud, takže turisté i okresní sousedé (bez rozdílu pohyblivosti a věku) se na Komenského náměstí dostanou od/na vlak rychle a pohodlně. Jen mám připomínku jako mnoho spoluobčanů k trasování MHD - od dob zrušení socialistické linky č."11" neexistuje nejrychlejší a oblíbené spojení Severního města(sídliště) a hlavního nádraží po Ptácké ul. ( Forum - Modrá hvězda - J.Palacha - Družstevík - Poliklinika - Kaufland - U Měšťáků - Česana Ptácká ul. - u mlejna - Akuma - Čejetičky most - nádraží ) , ale to patří jinam omlouvám se ;-)

Date: 2011-02-15

By: Honza

Subject: Re: CHYBÍ FINANČNÍ SROVNÁNÍ + zachovat KOLEJIŠTĚ BEZ PODCHODŮ

Nádraží bez podchodů, to by asi nešlo, to předpisy nepřipouští, protože je to nebezpečné, nepraktické a nevýhodné.

Date: 2011-01-28

By: Honza

Subject: Bezcenné?

Nádraží bezcenné není. Ze stejné doby pochází např. nádr. Praha-Satalice na téže trati ve stejném stylu, prohlášené za kulturní památku a nedávno vzorně opravené. Dále možno uvést nádr. Praha-Vršovice, kdysi také zchátralé, rovněž opravené. Atd. Prostě někdo potřebuje zakázku.

Date: 2011-01-28

By: fanda

Subject: Re: Bezcenné?

no něco na tom je,stačí se opravdu jet podívat kousek dál...satalice,čakovice a pod...co jde ze,jak říkáte starého baráku,udělat když se chce.jen,jak já říkám,odboudrat všechny ty přilepeniny,co tu za léta přibyly.nemám pravdu??

Date: 2011-01-26

By: George

Subject: Tak asi takhle

České dráhy řekly jasně, že podle odborného posudku nelze tuto budovu za dané peníze zrekonstruovat, protože je v tragickém stavu. Opravdu lze postavit jen budovu novou za cca 70 mio. Udržována samozřejmě bude v čistotě tak, jako jiná podobná "skleněná" nádraží, která byla v minulých letech postavena. Ve všech městech, kde vznikla, jsou lidé spokojeni. K historické hodnotě této budovy: ta je téměř nulová, samozřejmě každý barák má svoji minulost, ale to bychom se fakt nikam nepohnuli. No a co tu máme dále? Aha, okolní zástavba, podívejte se na tomto webu, nebo na facebooku na leteckou fotografii a mrkněte, co je za budovy okolo. Myslím, že pak už nikdo z vás neřekne, že se to tam nehodí, je tam jedna průmyslová plechová hala vedle druhé. Ostatní nádražní budovy budou zbourány. A závěrem: pokud budou lidé příliš hlasitě řvát proti novému nádraží, dráhy se na to vykašlou a budeme tu dalších sto let zvracet z té staré zrůdy, která stejně brzy spadne. Skončí to jako s kasárnami v Jičínské ulici. Ale jen klidně ovečky podepisujte, dneska je to in :))

Date: 2011-01-27

By: bulli

Subject: Re: Tak asi takhle

Naprostý souhlas, lépe bych to nenapsal.

Date: 2011-01-27

By: MK

Subject: Re: Tak asi takhle

Citát: To co já Vám slíbím, Vám nikdo nedá.
Prosím, kde na ČD je podobné "dvoupodlažní skleněné nádraží" udržované v čistotě ? Díky za odpo, rád se kvůli objektivitě zajedu podívat. Na spokojenost se rád zeptám na místě sám.
Všude, kde ČD sami a nebo dokonce s finančním přispěním OÚ opravili původní budovy si obyvatelé nestěžují na vzhled, ale mnohde jsou nespokojení s marketingovou neschopností správců budov (ČD) = vysoké nájmy a budovy se dále nevyužívájí. Pro vlastní potřebu ČD + ČD Cargo pro vlastní potřebu díky centralizaci a reorganizaci využívají minimum prostor a do budoucna se tento trend díky prokazatelným úspornám na ČD jen těžko změní. Chyba tedy není ve "víceúčelové" staré budově, ale v jejím využití. Studie "jednoúčelové" nové budovy, nám jen dokazuje, zač se dá utratit 70 mil. a jen se můžeme dohadovat kolik jedinců se na tento úkor obohatí a kolika lidem se zlepší 15min.přestupování.

Date: 2011-01-28

By: MK

Subject: Re: Tak asi takhle

ad) nejen letecké fotografie okolí hlavního nádraží - kvíz :
Co má společného hlavní budova nádraží, sousední služební budova ČD, skladiště, objekt býv.ZENA, Mlékárna, Azylový dům, Penzion býv.Cukrovar ?
Domnívám se, že tam spíš urbanisticky nazapadají ty "plechárny" z přelomu 20/21.století, tak si tam ještě představte další 50let ten "skleník" vedle -2Om- 150let staré původní služební budovy.
PS: Ty plechárny, tam za 50 let třeba ani nebudou a někdo tam prostor mezi ul.Nádražní a U cukrovaru zaplní obytnou zástavbou - Proč ne ?!

Items: 661 - 680 of 804
<< 32 | 33 | 34 | 35 | 36 >>

New comment