Diskusní fórum

Date: 2011-01-25

By: MiK

Subject: Re: Názor

Toto je nejlepší názor z celé diskuse.
Ani já netrvám na zachování staré budovy, ale utratit nesmyslné peníze za něco, co tu dalších 150 let určitě nevydrží a hlavně: _nepřináší_pro_cestující_vůbec_nic_nového_, je nesmysl. Kde jsou v tom návrhu místa pro zaparkování, kde jsou slušná nástupiště pro cestující?
Pokud jde o napojení lokálky (Mělník-)Mšeno-MB město-Dobrovice, tak považuju za vynikají nápad ji propojit s nástupišti na hlavní trati (třeba krytým koridorem), jak píšete. Má to ještě jeden aspekt: podepře to snahu o zachování této trati (jak víme, nad tratí směrem na Mělník se už několikrát smrákalo). Možná by stálo za úvahu i zřízení dalších zastávek (ne všichni vždy jedou jen do Škodovky): například na Ptáku nebo u nákupních center na východním konci města.)

Date: 2011-01-18

By: cestovatel

Subject: Nové nádraží? Jasně

Jsem všemi prsty co mám pro novou budovu. Proč proboha zachovávat starou barabiznu, která nemá žádné architektonické kouzlo ani funkčnost. Když skleník, tak skleník proč ne. Jsou i jiné možnosti. V tomto foru zmiňovaná Kaplického knihovna by možná byla ještě daleko zajímavější - myslím tím tvar, barvu, a vzhled budovy sníženou o několik pater. Proč se tady prezentuje jeden jediný návrh? V úvodu jsem zmínil celkový počet prstů, ale některé mne trochu svrbí, protože jediné co na na projektu postrádám je ještě vyřešení nepřehledné situace na nástupišti, což je ten druhý tíživý a ostudný problém stávajícího Boleslavského nádraží z pohledu cestujícího. Takže novou budovu určitě, ale s tím spojit i vybudování moderních nástupišť a přístup k nim.

Date: 2011-01-18

By: Cestovatelka

Subject: Re: Nové nádraží? Jasně

Nevidím žádný důvod pro novou budouvu. Pokud chcete moderní nádražá dáse vytvořít ze stávající barabizny. Poučte se jinde.

Date: 2011-01-18

By: cestovatel

Subject: Re: Re: Nové nádraží? Jasně

Jako ji třeba natřít na růžovo aby nevzbuzovala takový odpor? Prostě si myslím že budova nebyla postavena před 150 lety jako nějaký architektonicky významný objekt. Byla to prostě účelová stavba, která lety svoji účelnost ztratila a měla by být nahrazena novou. Stejně jako dopadli v MB jiné barabizny (myslím tím objekty na které lidé sice vzpomínají (mají určitou historickou spjatost s naším městem) ale zároveň si říkají že je dost že tu ostudu někdo zboural) jejich historická a kulturní hodnota je mizivá. Máme ve městě spoustu významných budov, které už byly rekonstruovány a to právem. Ale proč tohle? A lepit na stávající budovu moderní prvky by bylo podle mne zbytečné švejkování.

Date: 2011-01-18

By: cestovatel

Subject: Re: Re: Nové nádraží? Jasně

A ještě PS. Co takhle zbourat ty hnusné haly kolem nádraží a postavit znovu cukrovar. Pak by tam stávající budova možná zapadla.

Date: 2011-01-18

By: Cestovatelka

Subject: Re: Re: Re: Nové nádraží? Jasně

Stále zaměňujete stav budovy způsobený nehospodárným zanedbáváním a architektonickým výrazem objektu, který nemá s momentálním stavem nic společného. To, že si neumíte představit výsledek případné rekonstrukce je asi problém více lidí a chyba, že takový projekt nebyl představen ve vizuální podobě. V každém případě je plánovaný krok bourání a výstavba nejapného skleníku megalomanský počin a zavání čertovinou.

Date: 2011-01-19

By: domorodec

Subject: Re: Re: Re: Re: Nové nádraží? Jasně

souhlásim s názorem pani cestovatelky.Chce to jen trochu fantazie, proč bourát něco co má pro boleslavské občany citovou hodnotu.

Date: 2011-01-19

By: Bára

Subject: Re: Re: Re: Nové nádraží? Jasně

Absolutně není pravda, že budova nemá svou architektonickou, estetickou a historickou a kulturní hodnotu. Co si zkusit odmyslet ty nánosy komunistických přestaveb? Pod tou šedivou omítkou jsou ještě žluté zbytky původní omítky s bílými lizénami podtrhujícími tvar budovy, je to zdařilá ukázka dobové průmyslové architektury, která se také vyvíjela a ze které například vznikl typ železniční budovy, který byl na městě a kterých jsou v republice desítky.
Co se týče jen jediného návrhu budoucí budovy, dnes to funguje tak, že vyhraje nejlevnější projekt a architektonické soutěže se pomalu stávají minulostí, bohužel je to pak vidět i na výsledku, tato budova nemá žádnou architektonickou hodnotu, podívejte se na bakalářské projekty studentů architektury, takových tam bude milion.

Date: 2011-01-18

By: profesor

Subject: Re: Re: Nové nádraží? Jasně

Jsem pro NOVOU BUDOVU.

Date: 2011-01-19

By: Eva

Subject: Re: Re: Nové nádraží? Jasně

Souhlasim s timto navrhem.Proc stavet to,co se sem vubec nehodi.To, co je zde navrzeno se sem absolutne nehodi.Ten kdo to navrhl je uplny ignorant

Date: 2011-01-18

By: profesor

Subject: Re: Nové nádraží? Jasně

Ti co chtějí opravovat starou barabiznu se asi skutečně zbláznili, chtějí se asi vracet o 150 let zpět.
Nesmíme zapomenout na bezbarierové přístupy a pod. Návrh nové budovy je pěkný, moderní a účelný. Opravená stará budova , bude zase jen opravená stará budova, která je naprosto architektonicky tragická, dá se říci hnusná.

Date: 2011-01-18

By: A.K.

Subject: Re: Re: Nové nádraží? Jasně

Ano, to se může stát v případě, že se opravou bude zabývat architekt nedouk.

Date: 2011-01-19

By: Hudec

Subject: Re: Re: Staronové nádraží? Jasně

Návrat (včetně v architektuře) nikdy není úplný návrat, například novogotika není gotika, ale syntéza starého s novým, která přináší naopak pokrok. Tak to bude i v případě rekonstrukce stávající budovy. Vezměte si jako příklad rekonstrukci nádražní budovy v Děčíně, přesněji řečeno v Podmoklech. Velmi citlivá kombinace původního a nového. Kéž by se to povedlo i v MB.

Date: 2011-01-18

By: Urbanistický soulad krajiny a architektury

Subject: České Dráhy jako tvůrci krajiny

Nádražní budova je veřejná budova a přispívá ke kvalitě života v dané lokalitě.Určuje kvalitu životního prostředí. Není diskuse o tom, že zanedbaná budova je ostudná. Diskuse je o tom, co architekti a stavitelé dokáží nabídnout za 70 milionů Kč, aby stavba vyhověla esteticky, urbanisticky,
účelově a třeba aby ještě vymysleli nějaký majtršich, který nikde nemají. Že by se za ty peníze budova nedala zrenovovat? Stavitelé, co vy na to? Nevěřím, že by čeští architekti byli tak málo kreativní, řemeslníci tak málo šikovní, manažeři českých drah tak nepružní a nabídli jen bouračku a prosklený svařenec "SPUTNIK". To už přece není "in". Je to NUDA.
-ZA-

Date: 2011-01-18

By: Johny

Subject: Maloměšťáci z Boleslavi

To co se tady dá od některých přečíst jsou opravdu skvosty. Nikdo nemá žádný rozumný argument proti zbourání. Jen všichni opakují zas a znova, že to dělá Povšík, a že ta budova bude jak pěst na oko. To že cestující budou mít komfort a provoz bude levnější a efektivnější, to nikdo nevidí. A ke vzhledu budovy, se tady projevujete opravdu jako typický maloměšťáci a "čecháčci".
Kolik budov je v MB postavených v moderní architektuře? Vždyť je to ostuda. Tančící dům, že se nehodí do Prahy? Hodí! A je to jeden z jejich klenotů, na který se chodí dívat turisti. Nové nádraží sice takových kvalit určitě nedosahuje, ale je stejně esteticky kvalitní jako staré, možná více. Je pouze moderní, a bohužel to maloměšťáci nechápou.
PRO NOVOU BUDOVU!

Date: 2011-01-18

By: Profesor

Subject: Re: Maloměšťáci z Boleslavi

Máš pravdu . To zase do toho budou někteří lidé rejpat , aby si přihřáli politickou polívčičku proti Povšíkovi, a nakonec to nádraží dráhy z důvodu jejich protestu nepostaví a dalších 150 let lidi budou jezdit do tyhle chýše. MB to nebude nic stát postaví to dráhy buďme rádi ,že mají zájem pro Mladou Boleslav a lidi něco udělat. Vždyť to současné nádraží je ostuda jak pro MB tak pro dráhy. Když se bouralo místní na Slovance tak taky nikdo neprotestoval a je dobře ,že je pryč a nikdo po něm nebrečí.

Date: 2011-01-19

By: P

Subject: Re: Re: Maloměšťáci z Boleslavi

Jen pro Vaší představu,architekti dostali jasný úkol.Navrhnout budovu, která by ukázala návštěvníkům jaká je Mladá Boleslav.Budova má být moderní,vzdušná a tak trochu korespondovat s výrobou automobilů stejně tak jako město.To se jim myslím docela povedlo.Všichni ji kritizujete, ale toto je pouze studie.Skutečnost bude asi podobná,ale ne úplně stejná.Každý vidí jen plášť,ale vnitřek,rozložení prostor atd. nikdo nezná.Každý má svůj názor a já ho nikomu neberu,ale nemyslíte,že tahle velkolepá podpisová akce je trochu nefér?Nebylo by mnohem lepší a poctivější uspořádat anketu kdo je pro a kdo proti?Ano,takto zjistíte kolik lidí je proti,ale kolik je pro???1000? 5000? 3? To nikdo nezjistí.
Já zastávám jen svůj názor že jsem pro stavbu.Město si zaslouží budovu,kdy cestující budou jen projíždět kolem a řeknou"Tak tohle je mladá Boleslav,to město Škodovek,asi bude stejně moderní jako nádraži.Z tratě na Turnov toho z města vidět moc není,ale to nádraží o něm řekne spoustu.

Date: 2011-01-19

By: pro Johny

Subject: Re: Maloměšťáci z Boleslavi

Ono je moderna a moderna.Proskleny sklenik se sem absolutne nehodi,je to blbost.At se skloubi moderna se vkusem.jinak pro nove perony atd,bezbarierove vstupy jsem 100% pro.

Date: 2011-01-18

By: Petr

Subject: Nové nádraží

Některé z důvodů, proč nové nádraží nechci, jsem už uvedl níže. Snad jen zopakuji názor více lidí - prosklené monstrum je do této lokality naprosto nevhodné. To by se musely zbourat všechny přilehlé objekty a naprosto změnit charakter místa. Poslední věc - pan Povšík argumentuje tím, že je stávající nádraží energeticky náročné. A prosklená budova? Buď se zde cestující v létě upečou a v zimě umrznou, nebo zde nonstop pojede klimatizace a v zimě topení. Ale ony tyhle "provzdušněné, prosvětlené" skleněné budovy "jsou vlastně teď moderní".

Date: 2011-01-18

By: Standa

Subject: Re: Nové nádraží

A jak se proboha do lokality kolem nádraží hodí ty hliníkové obří haly. Nová moderní budova by konečně přinesla "této" lokalitě trochu oživení a přidala jí na významu a přitažlivosti. A jak píšeš: provzdušnit a prosvětlit potřebuje nejen nádraží (tč. ostuda Boleslavi) ale právě celá čtvrť.

Items: 681 - 700 of 753
<< 33 | 34 | 35 | 36 | 37 >>

New comment